I går skrev jeg ->dette<- innlegget om Voe sin opptreden på VG-lista i går, hvor hun ikke sang live og jeg påpekte at det er helt bak mål. Jeg fikk nesten 80 kommentarer, men måtte slette ganske mange av de. Jeg lot 30 være igjen. Jeg skrev ingenting på en sårende måte i innlegget mitt, jeg skrev det på en pen og ærlig måte. Likevel ble jeg pepret med kommentarer fra dere lesere, om at jeg ikke måtte skrive stygt og såre Voe. Men vet dere hva? I noe av det dere skrev såret dere MEG!


En leser skrev dette "Din forbanna dritthore, du kunne ikke sunget sangen noe bedre selv, fy faen så stygg du er mot emilie!!!!!" - Tenk litt på hva dere skriver før dere poster det på noens blogg..

Altså. Jeg driver med musikk selv, og har gitt ut to singler og sunget på konserter over hele Norge. Jeg sier ikke at jeg er bedre enn Voe, men jeg hadde i det minste sunget live. Det hadde jeg KREVD å få gjøre. Uansett hvor nervøs jeg hadde vært så hadde jeg aldri funnet meg i å måtte bruke playback.

Jeg ville bare få uttrykke min mening, som ofte er grunnen til at man har en blogg. Denne gangen var min mening at Voe burde sunget live på Rådhusplassen i går hvis hun ville hatt respekt fra de som ikke liker henne eller sangen hennes. Selv skrev jeg en lang kommentar på bloggen hennes i går hvor jeg ønsket henne lykke til på Rådhusplassen og skrev at jeg synes sanger er fin. 

Men så kan man jo tenke - hva har man i musikkbransjen å gjøre hvis man ikke kan synge live eller ikke lager sin egen musikk? Men for all del. Jeg blir bare litt lei meg over det faktum at det er mange musikere i Norge som har slitt med musikken i mange år, som har brukt masse tid, energi og penger på det - og som har kjempebra musikk, men så kommer David Eriksen og plukker opp Voe og gir henne alt gratis fordi hun har en stor blogg og fordi han vil tjene penger.

Men nå sang jo ikke akkurat Tone Damlie Aaberge live i går heller da. Det var også skuffende.

Hva tenker du om saken?


Ps: hvis du vil høre mine sanger, så finner du de her:

Where I Belong (mai 2010) iTunes, platekompaniet.no, cdon.com, musikkonline.no

Insane (juni 2009): iTunes, platekompaniet.no, cdon.com, musikkonline.no

Gi meg gjerne en kommentar på hva du synes!


Kategori: Musikk
Skrevet: 19.jun.2010, 11:28



Kommentarer

19.jun.2010, kl.11:28
www.sandraenger.blogg.no

Kolla in mitt heeta sommar tips;)

19.jun.2010, kl.11:37

Jeg er enig med deg ! Jeg trodde hun skulle synge live, men så gjorde hun ikke det - og det hørte man godt også. At folk faktisk skriver dritt kommentarer er bare helt teit.

19.jun.2010, kl.11:37
Mia

Ehm...om du har fulgt med så står det at det var det arrangørene som hadde sagt at de måtte synge med playback.

19.jun.2010, kl.11:38

Jeg skjønner din side av saken. Det er synd du fikk så mange kommentarer med negativt innhold, jeg vet at på mange liveshow som f.eks VG-lista blir det brukt playback, men det er ikke så sikkert at VOE har kunne bestemt det selv. Jeg vil også si at jeg ikke har hørt så mye om saken og derfor ikke kan uttale meg. Lykke til med sangene og albumene som kommer etterhvert :-)

19.jun.2010, kl.11:39
kamilla

Grunn til at VOE ikke sang live var fordi hun ikke har en bra nok stemme. Man hører det til og med på singelen at det skurrer litt. Pluss at engelsken er latterlig.

19.jun.2010, kl.11:41

skjønner hva du mener, synes ikke folk bør slenge dritt til noen, de kan heller skrive meningene sine på en måte som ikke vil såre noen. Man bør tenke seg om før man skriver noe og legger det ut på nettet.

19.jun.2010, kl.11:41

Er enig med deg. Folk bør tenke før de skriver noe på nettet. Herlighet, du må da få lov til å si din mening om VOE sin framføring av sang og greier. Jeg så det ikke, men frister ikke så mye lenger.

19.jun.2010, kl.11:42
Anonym

Jeg synes hun er flink, og at jeg skjønner at en 14 gammel jente bruker playback, men du har lov til og si din mening, og det er ingen som skal bli sure for det!

19.jun.2010, kl.11:44

Hei Therese..

Kunne ikke vært mere enig, syntes at Norge generelt begynner å bli slapp når det kommer til musikk.. Egentlig er jo hele lande det også, har du penger kan du får gitt ut CD, er du populær kan du gi ut CD. OSV!

Syntes sangen er OK! Men overhode ikke noe WOW. og noen personer burde holde seg til det de begynte md som f.eks Voe burde holde seg til blogg og bare blogg. Ikke alle i verden er laget for å gi ut cd osv.

men det er vel egentlig min mening, og man burde så klart synge selv og ikke ha playback. :)

19.jun.2010, kl.11:45

Tusen takk for flotte kommentarer!

Men til Mia: Jeg skriver jo det, hadde arrangører krevd at jeg skulle synge playback så hadde jeg NEKTET. Det kan man faktisk gjøre. Man har flere rettigheter som artist enn mange er klar over. Aleksander With sang jo live? Det kan godt tenkes at arrangementet krevde at hun skulle synge playback, men hva så? Det er det faktum at hun faktisk gjorde det jeg reagerer på.

19.jun.2010, kl.11:45

De må synge med playback fordi det ville tatt altfor lang tid med opp- og nedrigging av det artisten trenger av utstyr, og da dette er live, har de ikke muligheten til dette. Eventuelt, i noen få tilfeller får vokalisten synge over playbacken, og eventuelt rappere som ikke trenger stort opprigg. Noen er dyktige til å mime/synge over playbacken, men Voe er ikke en erfaren musiker, så det kunne man ikke forvente. Jeg merker dog på selv erfarne artister når de bruker playback, men jeg vil tro det er en tilvenningssak.

På en annen konsert, som ikke broadcastes live på tv, kan hun nok synge live.

Men at folk kaster dritt til deg pga et innlegg om Voe, det er jo bare helt bak mål og idiotisk. Det skal du heve deg over :)

19.jun.2010, kl.11:45

Seriøst, sang hun ikke live... omg, så dårlig. Helt enig med deg der, jeg ville aldri sunget playback jeg heller. Jeg har sunget i 11 år, så noe kan da jeg også :P

Mia: det går an å si ifra til arrangørene om at du vil synge med singback (live) og ikke playback. Hvis man hadde villet det da selvfølgelig. ;-)

Ha en fin dag =D

19.jun.2010, kl.11:49

Hun er best <3 VOE ELSKER DEG!:) <3

19.jun.2010, kl.11:50

Jeg er helt enig med deg! For det første så er en blogg et sted hvor man kan ytre sine egne meninger, og jeg synes at artister som ikke klarer å synge live burde ikke være i bransjen. Og jeg kjenner mange fjortenåringer som både kan synge og danse kjempebra samtidig og som har mye erfaring med å stå på scenen. Så argumentet om at hun skal få bruke playback siden hun er fjorten år, blir litt tynn. Og det var ikke bare playback på vg-lista. Susanne Sundfør f.eks. hadde en kjempebra opptreden uten playback.

19.jun.2010, kl.11:52

Jeg er enig med deg i denne saken.

Jeg er for at mennesker skal få lov til å ha sine egene meninger, det er din mening og du prøver jo ikke å overtale andre til synes det samme som deg.

Etter min mening, så er akkurat det hva blogg handler om, å ha uttrykke egne meninger.

Etter min mening; Hun er en 14 år gammel jente som prøver litt for hardt for å bli kjendis. Litt som en Norsk versjon av Miley Cyris.

19.jun.2010, kl.11:54

Er HELT enig med deg! En skulle tro at det å synge live var noe av det beste med jobben, så hvorfor droppe det? Det er jo forståelig at noen har sceneskrekk, men det er kanskje noe som bør overvinnes før en takker ja til å opptre på Rådhusplassen :P Er forresten enig med kamilla; engelsken var litt skjeiv...

"Insane" må forresten være den søøteste sangen jeg noen gang har hørt^^ Du synger veldig rent, jeg liker!

19.jun.2010, kl.11:54

hun er fjorten du er 21, hadde du synget på rådhusplassen for ''hele'' norge som fjorten åring? om du hadde levd i samme sko som voe? .. danser du når du opptrer? du vet at det er mye enklere å synge når man står helt stille og opptrer for mange, enn det er å danse mens du synger for så mange. Det at voe brukte playback har jeg full forståelse for. Det er ikke ment slemt mot deg på noen måte, men jeg synes litt synd på henne når så mange sier at hun er feig fordi hun brukte playback, det er ikke akkurat sang hun er kjent for.

19.jun.2010, kl.11:54

mia : men hvorfor synger andre live?! var det kun VOE som måtte synge playback? ehm.. tviler..

man så godt at hun ikke sang live.. men uansett så var det vel første opptredenen hennes.. så synes hun var "flink" uansett.. er sikkert noe å kaste seg uti å synge og opptre live for første gang med så mange tilskuere..

men ja therese, hadde vært mye bedre om henne sang live!

Er man i den bransjen så bør man synge live.. samme om man er ny eller ikke..

er glad jeg ikke er i den bransjen. jeg hadde ikke turt engang å opp på den scena :P

19.jun.2010, kl.11:59

Sangene dine var kjempe fine :)

19.jun.2010, kl.12:01

om man har scene skrekk, da har man vel ikke noe i den bransjen å gjøre.. spes ikke som opptreden!

å du som skriver : "19.jun.2010 kl.11:54

hun er fjorten du er 21, hadde du synget på rådhusplassen for ''hele'' norge som fjorten åring? om du hadde levd i samme sko som voe? .. danser du når du opptrer? du vet at det er mye enklere å synge når man står helt stille og opptrer for mange, enn det er å danse mens du synger for så mange. Det at voe brukte playback har jeg full forståelse for. Det er ikke ment slemt mot deg på noen måte, men jeg synes litt synd på henne når så mange sier at hun er feig fordi hun brukte playback, det er ikke akkurat sang hun er kjent for."

det går ann å bruke mikrofon på hodet,så man slipper å holde i den..

synes folk bør slutte å legge inn sånne kommentarer!

19.jun.2010, kl.12:07

å du som skriver: ikke tro at du vet noe her a. Du vet jo ikke engang hva du snakker om. Mikrofon på hodet? haha, du vet jo ikke hva det heter. Ja det er vanskelig synge og danse samtidig. Men siden Voe er en så kjent toppblogger og alle forventer alt av henne, de tror jo at ho er proff. Så, synes jeg det er feigt med playback. Der er ikke umulig...

19.jun.2010, kl.12:15

Man så JÆVLI godt at hun ikke sang live :)

19.jun.2010, kl.12:21

Eg har separert meg sjølv nok frå samfunnet til å ikkje veta noko om Voe eller kva faen som liksom er spesielt ved henne, men eg veit at å kritisera jenter på 14 år for mangel på kunstnerisk integritet er fullstendig bak mål.

Det sit faktisk ein heil haug med folk bak dette som skal tena pengar på henne og populariteten hennar - om ho syng live på konsert er rett og slett irrelevant. Det viktigaste for henne og for sponsorane hennar, er at skiten sel.

19.jun.2010, kl.12:27
Auguste

Folk som forsvarer Voes bruk av playback, vet tydeligvis ikke hva musikk er! Du hører alltid om barn mellom 5-10 år som synger FANTASTISK uten playback, hvorfor kan ikke hun da?.... Face it, Voe har failet noe sykt!

19.jun.2010, kl.12:39

Enig. Skjønner ikke hvorfor folk skal ha playback hvis de virkelig kan synge.

19.jun.2010, kl.13:58
Lotte

Jeg syns det blir så pirkete å henge seg opp i playback eller ikke. VG lista shower er UNDERHOLDNING, å folk vil se noe som fenger dem... er desverre ikke så viktig om du har 12 års musikkutdanning og bla bla bla. Boring.

19.jun.2010, kl.14:00
Lotte

VG LISTA TOPP 20 kommer aldri til å bestå av kvalitet,det er simpel underholdning det dreier seg om. Dra på opera istede dere som er så dønn seriøse.

19.jun.2010, kl.14:02
justme

Etter min mening var sangen til Voe sånn wannabe hannah montana disney låt og musikk overdøvet stemmen hennes, sir vel seg selv at hun ikke kan å synge? Jeg selv holder på med musikk, og jeg må slite å jobbe hardt for det. Voe får alt rett i fanget, ting jeg må jobbe for og få! Det er utrolig urettferdig.

Men når det gjelder det at hun ikke sang live er det ikke noe og henge seg opp i, det er helt normalt... kan vær mange grunner til at hun gjor det! Ofte synger ikke folk live for det blir mye styr å få opp instrumenter osv på en scene, pappa har jobba der så han forklarte at for noen ble det enklere og bare ta det på en playback.

Hørte også om en fyr, på en annen konsert som skulle opptre, men han drakk seg dritings så da måtte de kjøre playback med en gang.

Kanskje tone var syk? Kanskje derfor?

Uansett, voe får mye unødvendig luksus... det fins mange flinkere bloggere enn henne også, er rett og slett lei av å se henne på 1.plass og all den luksusen hun får !

19.jun.2010, kl.14:24
Lotte

Dere er såå misunnelige.. hehehe. pga hun er fantastisk pen å får til ting dere bare kan drømme om. Skjønner det er litt surt å at dere må pirke på det lille som er å pirke på. Innrøm det ;)

20.jun.2010, kl.14:35
Linn Theres.

Jeg er helt enig. Kan man ikke synge live, har man ikke noe i musikkbransjen å gjøre.. Og jeg vil ikke kalle det en dans det hun gjorde. Hun bare gikk rundt omkring. Men vis det var såå tungt å gå omkring sånn at man ikke kan synge live så kan man ha på seg, som ei skrev før meg, en sånn mikrofon du har på hodet.

21.jun.2010, kl.02:42

"En leser skrev dette "Din forbanna dritthore, du kunne ikke sunget sangen noe bedre selv, fy faen så stygg du er mot emilie!!!!!" " Hahaha, jeg ler meg ihjel. Synd du slettet så mange kommentarer, for dette er lavmål på høyt plan. Gud som jeg hadde moret meg over alle kommentarene. Tøft at du tør å kritisere her inne på blogg.no.

22.jun.2010, kl.00:47

Jeg holder så med Therese. Man skriver ikke slikt på andres blogger når Therese kommer med saklig side av saken. Seriøst, Verken Voe eller Tone Damli Aaberge sang live under konserten på Rådhusplassen i år, kjempeskuffende. Hadde faktisk følt meg rimelig snytt hadde jeg vært fan. I 2008 var det mange som skrev om at Mira Craig kunne spart seg å synge duett med Maria, fordi Mira sang surt. Vet dere, Mira sang i hvertfall LIVE! Man begynner å lure på David Eriksen egentlig når han har to veldig pene jenter i musikkstallen sin, men ingen av dem synger live. Så da lurer man på hva han satser på, musikken artistene formidler eller at de ser pen ut, synger OK i studio og putter dem på en scene foran en haug med 13 årige ihuga fans som ikke stiller spørsmål til om det er playback eller live så lenge de får sett sitt idol. Serøist, jeg hadde følt meg snytt.

En ting skal dem som skrev stygt på bloggen her vite, Therese kan synge, og hun synger LIVE!

29.jun.2010, kl.22:28

Jeg syns det virker som at du er sjalu, jeg. Hehe :)

10.jul.2010, kl.23:33

Haha, herlighet! Det var absolutt ingenting galt med det du skrev i det forrige innlegget. Folk må da få si sin mening om ting? Er sikker på at om du hadde skrevet det samme om en annen artist, så hadde ikke folk brydd seg noe særlig, men når det er Voe; ja, da skal alle hennes lille fans komme til unnsetning.

Jeg har virkelig ingenting i mot Voe. Jeg leser bloggen hennes og syns sangen hennes var helt grei. Fengende, men ikke noe jeg kunne hørt på om igjen og om igjen. Men syns det blir for dumt at INGEN skal få kunne si noe som helst om henne som ikke er suuperpositivt.

Hun har alt en tenåringsjente kunne drømme om, så tror ikke hun har det så alt for verst. Folk trenger ikke tro at hun er SÅ hårsår at hun ikke tåler at noen snakker om henne. Det er noe de fleste opplever hele tiden. Livet er ikke en dans på roser akkurat. Syns det var bra skrevet, Therese :))


Legg igjen en hilsen



Navn:

Mail:

Bloggadresse:

Kommentar:


Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no




hits